دستگاههای قهوه ساز

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز

lazy

شما به عنوان یک علاقه مند به قهوه، اهمیت نگهداری از دستگاه قهوه ساز خود را بهتر می دانید. یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت خوب، یک سرمایه گذاری قابل توجه است. پس بیایید به نکاتی برای افزایش طول عمر دستگاه اسپرسوساز و اطمینان از این که قهوه‌ای لذیذ را برای سال‌های آینده به شما ارائه می‌کند، بپردازیم.

تمیز کردن منظم

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه‌ها برای افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز، تمیز کردن منظم است. پس از هر بار استفاده، حتما تفاله های قهوه را بشویید و قسمت بیرونی دستگاه را پاک کنید. همچنین باید حداقل یک بار در هفته اجزای دم را تمیز کنید تا از تجمع روغن و باقیمانده قهوه جلوگیری کنید که می تواند بر طعم دم کرده شما تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات مکانیکی در مسیر شود.

 

استفاده از آب فیلتر شده

کیفیت آبی که در دستگاه قهوه ساز خود استفاده می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر طول عمر آن تأثیر بگذارد، به همین دلیل بهتر است از آب فیلتر شده استفاده کنید. آب سخت که حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است، می تواند باعث رسوب آهک در اجزای داخلی دستگاه شما شود و منجر به گرفتگی و کاهش کارایی شود. آب تصفیه شده یا مقطر نرم تر است و عملکرد بهتری دارد.

رسوب زدایی به طور منظم

با وجود استفاده از آب فیلتر شده، نمی توان به طور کامل از تجمع رسوب آهک در دستگاه قهوه ساز خود جلوگیری کرد. اینجاست که رسوب زدایی برای حذف رسوبات معدنی از اجزای داخلی دستگاه وارد می شود. بسته به استفاده و کیفیت آب، باید هر 1 تا 3 ماه یکبار دستگاه خود را رسوب زدایی کنید تا عملکرد مطلوب را حفظ کنید.

How To Clean A Bean to Cup Coffee Machine

تعویض فیلترها

فیلترها و مهر و موم ها نقش مهمی در تضمین عملکرد روان دستگاه قهوه ساز شما ایفا می کنند، بنابراین مهم است که در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای از سایش یا آسیب، این قطعات را تعویض کنید. عدم تعویض فیلترها و درزگیرها می تواند فشار قابل توجهی بر مکانیسم های داخلی دستگاه وارد کند و بر طعم قهوه شما تأثیر بگذارد.

کیفیت دانه های قهوه

استفاده از دانه های قهوه با کیفیت بالا و تمیز نگه داشتن آسیاب از عوامل مهم در کیفیت اسپرسوی شما هستند. با استفاده از دانه‌های قهوه با کیفیت پایین یا مخصوصاً روغنی، آسیاب شما می‌تواند با باقیمانده‌ها مسدود شود و باعث شود آسیاب گیر کرده یا کاملاً از بین برود. تمیز کردن فرزها و ناودان آسیاب خود با یک برس از مشکلات گیر کردن طولانی مدت جلوگیری می کند.

clean portafilter with tamped coffee in front of coffee machine

روشن نماندن دستگاه بعد از استفاده

وجود جریان برق متوالی درون دستگاه قهوه ساز، سبب آسیب به آن می‌شود. بنابراین حتما بعد از استفاده، دستگاه را خاموش کنید. برخی از دستگاه‌های اتوماتیک موجود در بازار، قابلیت خاموش شدن خودکار پس از استفاده را دارند؛ اما اگر دستگاه شما این ویژگی را ندارد، باید به طور دستی این کار را انجام دهید.

محل نگهداری دستگاه

برای جلوگیری از زنگ زدگی و سایر اشکال خوردگی، نگهداری دستگاه اسپرسوساز خود در مکانی خشک و خنک کلیدی است. از نگهداری آن در مناطق مرطوب خودداری کنید، زیرا این امر می تواند روند سایش و پارگی را تسریع کند. نگه داشتن دستگاه خود در یک مکان امن و محافظت شده به شما کمک می کند تا سال ها دوام داشته باشد.

delonghi pump espresso machine dedica metallics azure carousel 10 2 min

استفاده درست از دستگاه

همیشه دستورالعمل های سازنده را برای استفاده از دستگاه خود به کار ببرید. مطمئن شوید که آن را به پریز مناسب وصل کرده اید و آن پریز به درستی سیم کشی شده است. بارگذاری بیش از حد دستگاه یا استفاده طولانی مدت از آن می تواند به قطعات داخلی آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد. با استفاده صحیح از دستگاه، اطمینان حاصل می کنید که به درستی کار می کند و هر بار یک فنجان اسپرسو عالی در اختیار شما قرار می دهد.

چکاپ روتین و منظم دستگاه

علاوه بر تعمیر و نگهداری منظم در خانه، برنامه ریزی خدمات حرفه ای برای دستگاه قهوه ساز شما برای شناسایی و رسیدگی به مشکلات اساسی قبل از تشدید آنها ضروری است. یک تکنسین واجد شرایط می تواند یک بازرسی جامع انجام دهد، قطعات داخلی را تمیز کند، و هر گونه تعمیرات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که دستگاه شما به بهترین شکل به کار خود ادامه می دهد.

Preventative Maintenance OSC operators scaled 1

مراقبت از دستگاه قهوه ساز، یکی از عوامل مهم برای افزایش طول عمر آن است. بنابراین لازم است که با استفاده از نکات مهم و کاربردی ذکر شده در این مطلب، طول عمر آن را بالا ببرید.

لازم به ذکر است که اگر دستگاه قهوه ساز شما نیاز به تعمیر دارد، کافه نسپرسو، مرکز تعمیر انواع دستگاههای قهوه ساز، خدمات حضوری و حرفه‌ای را به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *