دانستنی های قهوه

مقایسه دانه های قهوه با کپسول قهوه: کدام طعم بهتری دارد؟

lazy

قهوه به عنوان نیروی حیاتی برای افراد بی شماری در سراسر جهان عمل می کند. برای کسانی که نوشیدن قهوه خود را جدی می گیرند، یک آیین، یک آرامش و گاهی اوقات حتی یک هنر است.

اما وقتی نوبت به تهیه فنجان قهوه صبحگاهی می‌رسد، دو انتخاب وجود دارد: دانه‌های قهوه در مقابل کپسول‌های قهوه. کدامیک بهتر است و چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد؟

دانه های قهوه

دانه‌های قهوه طعمی عمیق‌تر و غنی‌تر دارند که قهوه آسیاب شده نمی‌تواند با آن برابری کند. همچنین دارای مقدار بیشتری روغن قهوه است که طعم اسپرسو را بهبود می بخشد.
یک فنجان قهوه خوب که از دانه‌های قهوه درست می‌شود، شامل آسیاب کردن آن‌ها به صورت تازه هر روز صبح است.
هرچه قهوه ریزتر آسیاب شود، طعم آن تندتر می شود. اما همچنین می تواند تلخ تر باشد.

این مشخصات طعم برای افرادی جذاب است که به دنبال توانایی سفارشی کردن قهوه خود مطابق با سلیقه شخصی خود هستند.

coffee green 1024x1024 4 11zon

مزایای دانه های قهوه

طراوت: دانه‌های قهوه تازه‌ترین راه برای دریافت غذای صبحگاهی شماست. می تواند حتی یک فنجان قهوه با طعم بهتر نسبت به تفاله های خریداری شده در فروشگاه به شما بدهد.

انتخاب کباب: کباب ها در انواع مختلف موجود است. این نشان می دهد که کنترل بیشتری روی طعم دارید و می توانید با مدلهای مختلف آزمایش کنید تا ترکیب کامل خود را پیدا کنید.

تنوع انواع: همه قهوه ها یکسان نیستند. برای طعمی خاص، دانه های قهوه مختلف را از سراسر جهان امتحان کنید.

صرفه جویی در هزینه: یک کیسه دانه قهوه فنجان های بیشتری نسبت به قهوه یا کپسول های آسیاب شده تولید می کند. بنابراین در طول زمان در هزینه شما صرفه جویی می شود.

coffee banner 749x 7 11zon

مضرات دانه های قهوه

زمان فشرده: شما باید حبوبات خود را آسیاب کنید، که اگر قبلاً آسیاب ندارید یا عجله دارید می تواند زمان بر باشد.
کثیفی: اگر از آسیاب برقی استفاده می کنید، ممکن است آشفتگی و کثیفی زیادی ایجاد شود. مخصوصاً اگر فیلتر داخلی یا راه دیگری برای مهار خاک در حین آسیاب کردن آنها نداشته باشید.
مشکلات کیفیت: اگر مراقب خرید حبوبات خود و نحوه نگهداری آنها نباشید، طعم آنها به سرعت از بین می رود. پس از چند روز، طعم قهوه کهنه می شود، بنابراین دانه های با کیفیت را از فروشگاههای قابل اعتماد تهیه کنید.
نحوه نگهداری: باید در ظرف شیشه ای یا سرامیکی دربسته نگهداری شود.

کپسول قهوه

غلاف ها و کپسول های قهوه همان عملکرد را انجام می دهند و شما می توانید فنجان قهوه عالی درست کنید.

کپسولها اغلب داخل یک غلاف هستند که حاوی قهوه بوده و عطر آنها را حفظ می کند. اینها از آلومینیوم برای حفظ طعم و عطر قوی قهوه تشکیل شده اند.
کپسولها به شما این امکان را می دهند که یک فنجان اسپرسو عالی را به سرعت و به راحتی درست کنید. بدون نیاز به آسیاب کردن. کپسول را وارد دستگاه کنید، دکمه را فشار دهید و قهوه فوری آماده است.

این غلاف ها دارای طیف گسترده ای از طعم ها و مزه ها نیز هستند، بنابراین برای همه سلیقه ها قابل استفاده می باشند.

بعلاوه، کپسول های قهوه هوابند هستند و طعم هر ترکیب قهوه را کاملاً حفظ می کنند.

همچنین در اندازه ها و شکل های مناسب عرضه می شوند. این امر باعث می شود که نگهداری و حمل و نقل آنها آسان باشد. کپسول‌های قهوه برای افرادی که می‌خواهند بدون صبر کردن برای آسیاب شدن دانه‌هایشان، کافئین مصرف کنند، مناسب است.

همچنین شایان ذکر است که این لوبیاها اغلب گرانتر از لوبیاهای سنتی هستند، بنابراین ضروری است که در تصمیم گیری خود به این موضوع توجه کنید.
ممکن است به این فکر کنید که مزایا و معایب استفاده از کپسول قهوه چیست. حقیقت این است که این روش دم کردن هم مزایا و هم معایبی دارد.

coffee machine a1ec7e79 dcd3 4ced a51c ca989b04b694 1024x1024 5 11zon

مزایای کپسول قهوه

کپسول‌های قهوه فوق‌العاده راحت هستند: می‌توانید به سرعت یک فنجان قهوه را با قرار دادن یک کپسول در دستگاه و فشار دادن استارت درست کنید. لازم نیست لوبیا را آسیاب یا اندازه بگیرید و هیچ آشفتگی وجود ندارد.

کپسول های قهوه از قبل اندازه گیری شده اند: هر کپسول از قبل حاوی مقدار مناسبی قهوه برای فنجان یا کتری شما است.

گزینه‌های بسیار متنوعی وجود دارد: کپسول‌های قهوه به شما امکان می‌دهند بدون خرید یک کیسه دانه، طعم‌های مختلفی را امتحان کنید. اسپرسو، کاپوچینو، موکا و غیره

کپسول های قهوه مقرون به صرفه هستند: اکثر کپسول های قهوه دارای قیمت رقابتی هستند و می توانند بسیار ارزان تر از خرید دانه ها باشند.

مضرات کپسول قهوه

کپسول‌های قهوه همیشه به‌اندازه دانه‌ها تازه نیستند: یعنی آنها ممکن است کهنه تر از دانه های قهوه تازه آسیاب شده باشند.
گزینه های سفارشی سازی کمتری دارید: با دانه های قهوه، می توانید با اندازه و قدرت آسیاب دم خود بازی کنید. اما در مورد کپسول ها، شما محدود به گزینه هایی هستید که از قبل بسته بندی شده اند.
کپسول های قهوه همیشه دوستدار محیط زیست نیستند: بسیاری از کپسول های قهوه حاوی مقدار زیادی بسته بندی پلاستیکی هستند. اگر به درستی بازیافت نشود می تواند برای محیط زیست مضر باشد.
کپسول‌های قهوه می‌توانند گران‌تر از دانه‌ها باشند: یک کیسه دانه قهوه معمولاً ارزان‌تر از یک بسته کپسول یک‌بار مصرف است.

How About Coffee Capsules 10 11zon

نکاتی برای استفاده بهینه از قهوه دم کرده

چه از دانه‌های قهوه سنتی استفاده کنید و چه گزینه‌های راحت‌تری مانند کپسول‌ها را انتخاب کنید، چندین نکته وجود دارد که می‌تواند به شما در طعم لذیذ فنجان کمک کند:

آب مناسب را انتخاب کنید
هنگام دم کردن یک فنجان قهوه عالی، انتخاب آب مناسب بسیار مهم است.
ممکن است متوجه نباشید، اما آبی که استفاده می کنید بر طعم قهوه تأثیر می گذارد. محدوده مواد معدنی بالا در آب لوله کشی شما می تواند طعم ناخوشایندی را در فنجان ایجاد کند که هیچ کس آن را نمی خواهد.
بنابراین، برای جلوگیری از چنین ناامیدی، بهتر است هنگام دم کردن قهوه، به آب تصفیه شده یا مقطر روی بیاورید. این نوع آب طعم را بهبود می بخشد و دم نوش مورد علاقه شما را لذیذتر می کند.

دانه ها را درست آسیاب کنید
قهوه تازه بهترین انتخاب برای شروع روز است. اما اگر از قهوه سنتی استفاده می کنید، دانه ها باید به درستی آسیاب شوند.

بر خلاف آسیاب تیغه‌ای که می‌تواند منجر به اندازه‌های آسیاب نامناسب شود، آسیاب حفره‌ای تضمین می‌کند که هر دانه قهوه به اندازه یکسان آسیاب شود. بسته به نوع قهوه ای که می خواهید دم کنید، به بهترین اندازه آسیاب برای دانه های قهوه نیاز دارید. آسیاب متوسط ریز برای اکثر قهوه سازها سایزی عالی برای شروع است.

Coffee Beans vs Coffee Capsules 2 8 11zon

مقدارها را اندازه گیری کنید
اندازه گیری صحیح هنگام تهیه یک فنجان قهوه عالی نکته کلیدی است. نسبت آب به قهوه تنها چیزی است که می تواند فنجان صبحگاهی شما را خراب یا عالی کند.

برای دانه های قهوه سنتی، توصیه می شود از حدود یک قاشق غذاخوری در هر 200 گرم آب برای قهوه فیلتری یا یک قاشق غذاخوری در هر 120 گرم آب برای قهوه فرنچ پرس استفاده کنید و اگر بیشتر اهل قهوه کپسولی هستید، مشکلی نیست. هر کپسول حاوی مقداری تفاله از قبل اندازه گیری شده است. معمولاً شش تا هفت گرم برای اسپرسو و 10 تا 12 گرم برای قهوه معمولی.

روی تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید
همه ما می دانیم که دانه های قهوه باید باکیفیت باشند. اما آیا می‌دانستید که سرمایه‌گذاری روی تجهیزات مناسب نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند؟

اگر قهوه‌ای را ترجیح دهید که با دانه‌ها یا کپسول‌ها تهیه شود، داشتن ابزار مناسب برای به دست آوردن یک فنجان عالی بسیار مهم است و اگر از علاقه مندان به حبوبات هستید، مطمئناً برای اطمینان از آسیاب شدن دانه ها، شما به یک آسیاب باکیفیت احتیاج دارید و اگر اهل دم کردن قطره ای هستید یا فرنچ پرس را ترجیح می دهید. یک دستگاه قهوه خوب برای دم کردن، نیاز است. اگر طرفدار کپسول هستید، دستگاهی را انتخاب کنید که به طور خاص برای نوع کپسول شما طراحی شده است. همه ماشین ها یکسان ساخته نمی شوند.

تجهیزات خود را تمیز کنید
برای تهیه یک فنجان قهوه عالی، بیشتر از دانه ها و دم کردن نیاز است تا تا تجهیزات شما تمیز باشد. پس از هر بار استفاده، فیلترها یا غلاف ها را بشویید.

coffee pods with coffee 1024x1024

نتیجه
بحث دانه‌های قهوه در مقابل کپسول‌های قهوه، بحثی است که احتمالاً هرگز حل نخواهد شد. زیرا افراد دارای سلایق مختلفی هستند و هر کدام طعمهای متفاوتی را می پسندند.

نکته مهم این است که هر جرعه قهوه را بچشید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *