دانستنی های قهوه

کپسول قهوه چیست و چگونه تولید می شود؟

lazy

تقاضا برای کپسول قهوه هرگز به اندازه امروز نبوده است. به گفته سرمایه گذاران، صنعت جهانی کپسول قهوه تا سال 2028 به ارزش 29.2 میلیارد دلار خواهد رسید که آن را به بازاری پرسود برای بسیاری از شرکت‌های برشته‌کننده و قهوه تبدیل می‌کند.

با این حال، دست کم گرفتن زیرساخت‌ها، دانش و تجهیزاتی که برای تولید و پر کردن کپسول‌های قهوه نیاز است، درست نیست. تعدادی از عوامل کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله اندازه آسیاب بسیار ریز و روش های مهر و موم تخصصی برای حفظ تازگی.

این امر باعث شده است که بسیاری از رست‌کننده‌های قهوه تخصصی با شرکت‌های اختصاصی که کپسول‌های باکیفیت را برای آن‌ها تولید یا پر می‌کنند، شریک شوند، نه اینکه خودشان این کار را انجام دهند.

کپسول های قهوه برای اولین بار در اواخر دهه 1980 زمانی که شرکت چند ملیتی سوئیسی نستله اولین دستگاه نسپرسو خود را عرضه کرد، به بازار معرفی شد.

از زمان رشد نسپرسو در دهه 1990، کپسول ها در بین مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا کردند. تخمین زده می شود که نسپرسو به تنهایی هر سال حدود 14 میلیارد کپسول تولید می کند.

Coffee 21 620x330 1

آلن کائو طراح دستگاه AFPAK است که دستگاه های پرکننده و بسته بندی کپسول قهوه را تولید می کند. او می گوید این محصولات قهوه به دلیل راحتی در بین مصرف کنندگان محبوب هستند.

او می‌گوید: «[کپسول‌ها] توانایی نوشیدن قهوه با کیفیت بالا را در هر زمان و هر مکان به مردم ارائه می‌دهند.

جفری فانگ، مدیر عامل افپک می‌گوید: «کپسول‌های قهوه راهی مناسب برای مصرف‌کنندگان برای تهیه قهوه‌ای لذیذ در مدت زمان کوتاه و با حداقل تمیز کردن هستند.

علاوه بر این، با قرنطینه‌های Covid-19 در طول سال‌های 2020 و 2021 که اکثریت جمعیت جهان را مجبور به ماندن در خانه کرده بود، بسیاری از مصرف‌کنندگان تصمیم گرفتند، روی دستگاههای کپسولی سرمایه‌گذاری کنند.

به طور طبیعی، رشد تصاعدی بازار کپسول باعث شده است که بسیاری از رست‌کننده‌های تخصصی و مشاغل قهوه شروع به فروش خود کنند.

با این حال، فرآیند تولید کپسول قهوه برای برشته‌کنندگان دشوار است. تجهیزات تخصصی و تخصص سطح بالا برای تولید، پر کردن و بسته‌بندی کپسول‌ها مورد نیاز است که ممکن است برخی از رست‌کنندگان به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

7c98a553fdcb5790ca01975ea8975b4f

فرآیند تولید

تولید غلاف قهوه فرآیندی کامل و پیچیده است که به تجهیزات تجاری تخصصی نیاز دارد. آلن می گوید که بین 30 تا 60 روز طول می کشد تا به طور کامل کپسول ها تولید شده، پر و بسته بندی شوند. اما این فرآیند چگونه انجام می شود؟

اول از همه، شرکت‌های کپسول باید با درک نیازهای رستری که با آن کار می‌کنند شروع کنند.

اکثر غلاف های قهوه معمولا از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته می شوند. انتخاب مواد یک برشته کن به عوامل مختلفی مانند دوام، ضخامت و قابلیت آب بندی بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، رست‌کننده‌ها باید موادی را انتخاب کنند که عطر و طعم قهوه‌شان را تا حد امکان حفظ کند. طبق یک مقاله تحقیقاتی در سال 2014، آلومینیوم دارای بهترین خواص بازدارنده برای حفظ تازگی است. در این میان، پلاستیک ماده ای بادوام تر از آلومینیوم است.

پس از اینکه یک برشته کننده، مواد و شکل کپسول مورد نظر خود و همچنین قهوه ای را که می خواهد استفاده کند (که معمولاً خودشان برشته می کنند) انتخاب کرد، می توان ساخت را آغاز کرد.

برای تمیز کردن هر کپسول، غلاف خالی را با یک تفنگ بادی عبور می‌دهند تا هر گونه آلودگی از داخل آن پاک شود. پس از تمیز کردن کامل، کپسول ها از یک دستگاه ضدعفونی کننده UV عبور می کنند. وقتی کپسول‌ها تمیز و استریل شدند، می‌توان آن‌ها را پر کرد.

یک دستگاه پرکن تخصصی که به عنوان پرکننده مارپیچ شناخته می‌شود برای پر کردن کپسول‌ها استفاده می‌شود و مستقیماً داخل کپسول‌های خالی قبل از مهر و موم شدن دوز می‌شود. با این حال، ابتدا قهوه باید آسیاب شود.

با این حال، آسیاب کردن کپسول ها آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. این به این دلیل است که اندازه آسیاب برای کپسول ها باید بسیار ریز باشد – حتی ریزتر از اسپرسو.

82c7660d2b9ff792161e934919df1b57

این عمدتا به دلیل اندازه دوز کوچکتر است: اکثر غلاف ها حاوی حدود 7 گرم قهوه هستند. با چنین حجم کمی از قهوه، دستگاه های کپسول باید تا آنجا که می توانند از هر غلاف استخراج کنند.

برای دستیابی به این اندازه آسیاب بسیار ظریف، سازندگان کپسول از مجموعه آسیاب های غلتکی در اندازه صنعتی استفاده می کنند.

از آنجایی که غلاف ها به یک دوز بسیار ریز آسیاب شده قهوه نیاز دارند، کوچکترین تغییرات در اندازه آسیاب می تواند تأثیر زیادی بر طعم داشته باشد. به این معنی که قوام بسیار بالا یک ضرورت مطلق است.

هنگامی که قهوه آسیاب شد، پرکننده مارپیچ با سرعت بالا و با موتور کنترل شده، قهوه را به هر کپسول اضافه می کند. پرکننده مارپیچ وسیله ای است که اغلب برای اندازه گیری حجمی و توزیع مواد فله، در صنعت قهوه و فراتر از آن استفاده می شود.

پس از پر شدن هر کپسول، باید برای آب بندی تمیز شود. سپس هر کپسول بلافاصله با درپوش و هرمتیک بسته می شود.

آب بندی و شستشوی کپسول ها به این روش کمک می کند تا اکسیداسیون تا حد امکان به حداقل برسد. از آنجایی که اندازه آسیاب بسیار خوب است، قهوه پس از چند ثانیه مستعد بیات شدن است.

برای اطمینان از آب بندی کامل غلاف ها، تولیدکنندگان معمولاً آنها را آزمایش می کنند. این کار را می توان با غوطه ور کردن کپسول ها در آب انجام داد تا ببیند آیا هوا از مهر و موم خارج می شود یا خیر. بعد از پر کردن و آب‌بندی، کپسول‌ها توسط دستگاه مرتب شده و در جعبه‌هایی بسته‌بندی می‌شوند.

7ecc9b88e6b1f51466217540eea51893

آیا کپسول های قهوه می توانند قهوه خوبی بسازند؟

مانند همه چیز در زندگی، قبل از تصمیم گیری باید همه عوامل متغیر را در نظر بگیرید. اگر کپسول شما حاوی قهوه تند و زننده ارزان قیمت باشد و دستگاه شما به درستی کالیبره نشده باشد، یک فنجان قهوه خوب تولید نخواهید کرد. با این حال، اگر از قهوه با کیفیت خوب استفاده می کنید و دستگاه شما به خوبی کالیبره شده است، بله، می توانید یک قهوه عالی با کپسول درست کنید.

اگر یک فنجان قهوه خوب از یک کپسول می خواهید، سه مرحله ساده را انجام دهید:

مرحله 1 – همه چیز با کپسولی که می خرید شروع می شود. اطمینان حاصل کنید که همیشه قهوه درجه تخصصی خریداری می کنید.

مرحله 2 – با رسوب زدایی منظم از دستگاه خود مراقبت کنید و آن را کالیبره کنید تا مطمئن شوید که فرآیند استخراج با قهوه ای که می خواهید از آن لذت ببرید مناسب است.

مرحله 3 – لذت ببرید!

c9b8fbc0b90ba3fd3b4dadb7aa4526fd

 

اگر علاقه مند به امتحان کپسول های قهوه با کیفیت و متنوع هستید، از کافی کالا خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *