سبک زندگی

چگونه در سفر یک قهوه عالی درست کنیم؟

lazy

زمانی که در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، احتمالاً بر یافتن هتل و دیدن مناظر متمرکز شده اید. قهوه چطور؟

اگر قرار باشد از یک علاقه‌مند به قهوه بپرسید که از چه چیزی بیشتر می‌ترسد، احتمالاً پاسخ این است که یک فنجان قهوه ننوشد. در حین سفر، ما اغلب برای راحتی کلی خواسته های خود را به خطر می اندازیم، و اگر شما فردی هستید که روزتان بدون یک فنجان قهوه شروع نمی شود، می تواند به یک مشکل واقعی تبدیل شود. با تکنیک‌های مختلف دم‌آوری که امروزه در دسترس است و با دانه‌های قهوه‌ای که به‌طور خاص به‌صورت تازه در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید در هر کجا که هستید یک فنجان قهوه لذت‌بخش برای خود درست کنید.

قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام موارد ضروری را دارید – دانه‌های قهوه، یک دستگاه دم‌آوری (مانند هر یک از موارد زیر)، یک ترازو، کتری آب و یک آسیاب قهوه (اگر دانه‌های کامل خریداری می‌کنید).

هواپرس (روش معکوس)

آیا می خواهید سبک سفر کنید اما در عین حال طعم عالی قهوه را به خطر نیندازید؟ پس Aeropress یک انتخاب عالی برای شما است!

این قهوه‌ساز سبک و بادوام می‌تواند فوراً یک فنجان قهوه خارق‌العاده دم کند. این ابزار آسان برای استفاده برای کمپینگ با ماشین، RVing، پیاده‌روی و غیره ایده‌آل است.

DSC1042 1 1024x685 1

با هواپرس چگونه قهوه درست کنیم؟

مرحله 1: آب را در کتری قرار دهید تا روی 90 درجه سانتیگراد گرم شود. اگر دماسنج یا کتری با کنترل دما ندارید، آب را بجوشانید و بگذارید 70 تا 100 ثانیه بماند. هرگز از آب جوش برای دم کردن استفاده نکنید زیرا این کار تفاله قهوه شما را می سوزاند و عناصر تلخ را وارد فنجان می کند.

مرحله 2: آسیاب خود را در حالت متوسط تنظیم کنید و 18 گرم قهوه را آسیاب کنید. این تنظیم آسیاب مشابه چیزی است که برای پوراور V60 استفاده می کنید. اگر فنجان قوی تری را ترجیح می دهید، می توانید کمی ریزتر از این آسیاب کنید. اگر قهوه آسیاب شده را به جای دانه های کامل خریداری کرده اید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

مرحله 3: یک کاغذ صافی (یا فیلتر فلزی Aeropress) را در درپوش پلاستیکی قابل جدا شدن Aeropress قرار دهید. کاغذ صافی را با آب داغ خیس کنید تا محکم روی درپوش بچسبانید.

مرحله 4: Aeropress را مونتاژ کرده و آن را روی ترازو معکوس کنید. قهوه آسیاب شده را در محفظه Aeropress بریزید و مقیاس را کاهش دهید.

مرحله 5: تایمر را روشن کنید و آب را داخل محفظه بریزید تا ترازو 50 گرم شود.

مرحله 6: حالا آب باقیمانده را با حرکات دایره ای داخل محفظه بریزید تا ترازو 220 گرم شود.

مرحله 7: وقتی تایمر شما 1:05 را نشان می دهد، از پد همزن Aeropress استفاده کنید تا مخلوط را به مدت 4 تا 6 ثانیه خوب هم بزنید. درپوش پلاستیکی را پیچ کنید و لبه‌های بالای بیرونی محفظه را به سمت پایین فشار دهید تا دم‌کرده به درپوش برسد و شکاف هوا از بین برود.

مرحله 8: وقتی تایمر 1:15 را نشان داد، به سرعت Aeropress خود را روی ظرف سرو یا لیوان قهوه خود برگردانید و فشار دهید (مطمئن شوید ظرف جمع آوری حداقل 240 میلی لیتر حجم دارد). هنگام فشار دادن به سمت پایین باید مقدار قابل توجهی از فشار مقاومتی را احساس کنید. اگر فشار خیلی کم باشد، ممکن است اندازه آسیاب شما خیلی درشت باشد. اگر فشار خیلی زیاد باشد، ممکن است اندازه آسیاب شما خیلی خوب باشد. زمانی که قهوه را کاملاً فشار دادید و صدای خش خش شنیدید، قهوه شما کاملاً دم می‌شود.

مرحله 9: اجازه دهید قهوه شما 30 ثانیه نفس بکشد. همانطور که خنک می شود، می توانید درپوش پلاستیکی را باز کنید و با فشار دادن یک اینچ دیگر قسمت داخلی ماده، فیلتر و تفاله قهوه را بیرون بیاورید.

مرحله 10: قهوه شما آماده سرو است! لذت ببرید!

فرنچ پرس

قهوه ساز فرنچ پرس در عملکرد خود مانند آئروپرس است. تفاوت عمده در اندازه دسته ای است. زیرا فرنچ پرس می تواند دسته های بزرگ قهوه درست کند. فرنچ پرس همچنین قهوه هایی با بدن کامل تولید می کند و برخلاف فیلتر کاغذی که معمولاً در ایروپرس استفاده می شود، از یک فیلتر فلزی استفاده می کند (فیلترهای فلزی را می توان در ایروپرس نیز استفاده کرد). استفاده از این دستگاه قابل اعتماد و راحت و بسیار ساده است و قهوه خوش طعمی تولید می کند. یک دستگاه دم کردن قهوه عالی برای بسیاری از مسافران.

81edff454a748f53fc65ba81cbf56087

با فرنچ پرس چگونه قهوه درست کنیم؟

مرحله 1: آب را در کتری قرار دهید تا روی دمای 95 درجه سانتیگراد گرم شود. اگر دماسنج یا کتری با کنترل دما ندارید، آب را بجوشانید و بگذارید 60 تا 90 ثانیه بماند. هرگز از آب جوش برای دم کردن استفاده نکنید زیرا این کار تفاله قهوه شما را می سوزاند و عناصر تلخ را وارد فنجان می کند.

مرحله 2: آسیاب خود را روی حالت درشت آن تنظیم کنید و 28 گرم قهوه را آسیاب کنید. آسیاب های قهوه را داخل محفظه بریزید.

مرحله 3: دستگاه را روی ترازو قرار دهید و آن را اندازه گیری کنید.

مرحله 4: تایمر را روشن کنید و قهوه را با ریختن آب داغ در محفظه شکوفا کنید تا زمانی که ترازو 60 گرم باشد.

مرحله 5: وقتی تایمر 30 تا 35 ثانیه را نشان داد، آب باقیمانده را بریزید تا ترازو 350 گرم را نشان دهد. درب فرنچ پرس را روی آن قرار دهید و دقیقاً 4 دقیقه آن را کنار بگذارید.

مرحله 6: وقتی تایمر به حدود 5:00 رسید، می توانید فرنچ پرس را از ترازو بردارید، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و فشار دهید. اگر فرو بردن آن سخت است، احتمالاً اندازه آسیاب شما خیلی خوب است. اگر فرو بردن آن خیلی آسان است، احتمالاً اندازه آسیاب شما خیلی درشت است.

مرحله 7: پس از اتمام فشار دادن، فوراً قهوه را در یک سرور یا ماگ بریزید.

مرحله 8: قهوه شما آماده سرو است! لذت ببرید!

موکا پات

موکا پات بدون شک قهوه ساز مورد علاقه هر علاقه مند به قهوه مسافرتی است. این قهوه ساز جمع و جور و مقرون به صرفه راهی ساده برای تجربه یک دم نوش غنی در جاده است. تنها چیزی که نیاز دارید، منبع حرارت است. قابلمه موکا یک دم نوش ایتالیایی چسبناک مانند اسپرسو از نظر طعم و غنی بودن تولید می کند.

af89c6960b12dc02a5302b51039c3f28

با موکا پات چگونه قهوه درست کنیم؟

200 گرم آب به محفظه پایینی قهوه ساز اضافه کنید بدون اینکه دریچه آن را  لمس کنید.
سبد فیلتر را با 20 گرم قهوه آسیاب شده متوسط پر کنید.
دستگاه را روی یک منبع حرارتی قرار دهید تا آب بجوشد.
فشار ایجاد شده در محفظه زیر، آب را مجبور می کند تا قهوه آسیاب شده را استخراج کند و صداهای خش خش ایجاد کند.
مایع قهوه غلیظ و استخراج شده از کانال به محفظه بالایی موکا پات می ریزد.
مطمئن شوید که قابلمه را برای مدت طولانی روی منبع حرارت نگذارید زیرا قهوه شما را می سوزاند. بعد از اینکه آب از بستر قهوه عبور کرد و در محفظه بالا متراکم شد، قابلمه را از منبع حرارت خارج کرده و بلافاصله سرو کنید.
می توانید از قهوه خود به سبک اسپرسو لذت ببرید یا مقداری آب داغ به آن اضافه کنید تا دم بکشد. اگر اینطوری دوست دارید می توانید شیر هم اضافه کنید.
لذت ببرید!

تراول ماگ

یکی از بهترین ابزار تهیه و سرو قهوه در سفر، تراول ماگ است. این نوع لیوان مسافرتی با قابلیت گرم و سرد نگه داشتن مایعات، یک همراه بی‌نظیر برای سفرهای شما خواهد بود.

9ddfd562b11311a81f390026e56e094c

تراول ماگ و قابلیت ‌های گرم و سرد
ماگ مسافرتی با داشتن قابلیت گرم و سرد نگه داشتن مایعات، به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه از نوشیدنی‌های دلخواهتان در دمای مطلوب لذت ببرید. تراول ماگ همچنین در سفرهای گرم و تابستانی نیز به شما امکان می‌دهد مایعات خنکتان را تا آخرین قطره خنک نگه دارید. بدون شک، تراول ماگ همراهی حیرت‌انگیزی است که در سفرهای شما تفاوت بسیاری را به وجود می‌آورد. تراول ماگ های نسپرسو با ظرفیت های مختلف بهترین گزینه برای نوشیدن قهوه در سفر هستند.

اکنون، این ایده‌ها و دستور العمل‌های دم‌آوری فوق‌العاده را برای تهیه قهوه خود در سفر دارید. شما می توانید یک فنجان قهوه عالی خود را با دانه های قهوه کافه بوتیک نسپرسو درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *